Oferta wioski kwiatowej dla przedszkoli i klas I – III szkoły podstawowej
(zawiera realizowana podstawę programową)
MAJ - WRZESIEŃ
I. „PRZYGODY ŻALIŃSKIEJ MAKOWEJ PANIENKI”
- Uczestnicy tej gry terenowej biorą udział w przygodach Makowej panienki o imieniu Janeczka i motyla Macieja. Podczas każdej przygody dzieci wykazują się różnymi umiejętnościami w rozwiązywaniu zadań.
Czas trwania gry i zabaw – 1,5 godz.
II. WARSZTATY (do wyboru )
- Portret „Makowej panienki” lub motyla Macieja
- Kwiatek z kółek
- Kwiatek pływający
- Malowany kwiat bez kredek i farb
Czas trwania warsztatów – 1 godz.
IV. POCZĘSTUNEK
- Słodkie „Co nieco” – 10zł (ciasto domowe, napoje)
- Zupa + bułka - 10zł
- kiełbasa z ogniska, bułka, surówka, napoje – 15zł
- Zimne napoje przez cały pobyt
V. KOSZT
- 4 godzinnego pobytu od jednej osoby 30 zł.
- Cena obejmuje: grę terenową, jedne warsztaty, wszystkie zabawy plenerowe.
VI. PAMIĄTKI Z WIOSKI KWIATOWEJ
Można zakupić miejscowe rękodzieło.
Nauczanie zintegrowane
podczas pobytu w wiosce kwiatowej realizuje się podstawę programową w zakresie:
Edukacja polonistyczna - podczas gry terenowej uczeń: czyta teksty i recytuje wiersze, dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach, uczestniczy w plenerowej zabawie „teatralnej” rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłużyć się nim w odgrywanej scence. Czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania
Edukacja muzyczna - uczeń śpiewa proste melodie podczas gry terenowej
Edukacja polonistyczna - podczas gry terenowej uczeń: czyta teksty i recytuje wiersze, dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach, uczestniczy w plenerowej zabawie „teatralnej” rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłużyć się nim w odgrywanej scence. czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania.
Edukacja plastyczna - podczas zajęć rękodzielniczych (Obraz kwiatowy – kompozycja z papieru lub kompozycja z naturalnych roślin) uczeń podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),
Edukacja społeczna (zabawy plenerowe „Kwiatowy skoczek”, „Kwiatowy król czy królowa”, Domino kwiatowe”, „Memory kwiatowe”, odróżnia, co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, pomaga słabszym i potrzebującym, współpracuje z innymi w zabawie,
Edukacja przyrodnicza - wizyta na „Tęczowym zakątku” lub udział w kwiatowych podchodach „Kwiatobranie” nazywa oraz wyróżnia rośliny, podejmuje działania na rzecz ochrony przyrody w swoim środowisku; wie, jakie zniszczenia w przyrodzie powoduje człowiek, chroni przyrodę: nie śmieci, szanuje rośliny, zwraca uwagę na sposoby pomocy owadom żyjącym w ogrodzie, (domki dla owadów) widzi jakie znaczenie dla roślin ma woda dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych orientuje się w zagrożeniach ze strony roślin (rośliny trujące) wie, że jest częścią przyrody, chroni ją i szanuje; nie niszczy swojego otoczenia.
Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie gry terenowej oraz zajęć ruchowych; posługuje się przyborami sportowymi zgodnie z ich przeznaczeniem,